ROC Midden Nederland

ROC Midden Nederland

Éénduidige customer journey

Een leven lang leren

ROC Midden Nederland is één van de grootste MBO's van Nederland met een uitgebreid aanbod van kwalitatieve educatie. De organisatie biedt zo’n 26000 plaatsen voor studenten, in wel twintig verschillende steden door heel Nederland.

ROC Midden Nederland is daarbij een kennisnetwerk. Het weet wat er speelt in de samenleving, nu en in de toekomst. In gezamenlijk ondernemerschap met opdrachtgevers geeft het ROC Midden Nederland op basis van die kennis vorm aan het onderwijs, waarmee deze opdrachtgevers hun toekomstige uitdagingen het hoofd kunnen bieden. ROC Midden Nederland biedt de studenten een concreet toekomstperspectief en biedt organisaties actueel, specifiek en toekomstbestendig opgeleid personeel. Daarom staat ROC Midden Nederland niet alleen midden in de maatschappij, maar geeft het deze mede vorm.

De dynamiek van het onderwijs is groot. Zeker in de grootstedelijke context van ROC Midden Nederland. Er is sprake van toenemende marktwerking, een terugtredende overheid, steeds meer focus op continu doorlopende leerlijnen en de aansluiting van het onderwijs bij de arbeidsmarkt.
 
ROC Midden Nederland staat voor een leven lang leren. Een issue dat in het middelpunt van de belangstelling staat. Het continu door ontwikkelen van kennis is immers een randvoorwaarde om mee te doen en mee te tellen in onze kennis intensieve samenleving. Het is de enige manier om vitaal te zijn en vitaal te blijven voor individuen, organisaties en de maatschappij in algemene zin. Vanwege deze relatief grote impact van het onderwijs, is het evident dat ROC Midden Nederland gekenmerkt wordt door een integere en open persoonlijkheid, die op basis van haar gedrevenheid de uitdagingen aangaat die haar werkveld kenmerken. Een organisatie die potentieel ziet, ondernemerschap stimuleert en groei creëert.

De vraag

De belangrijkste vraag was; ‘Hoe er van de oude gefragmenteerde website met afzonderlijke colleges binnen de organisatie, een goede overgang kon worden gemaakt.’ Een transitie van desintegratie naar een sterk uniform platform met eenduidige look en feel, waarden en boodschap.

De uitdaging

Total Identity wilde de  merk strategie verschuiven van corporate oogpunt, naar de beschouwing vanuit de perceptie van het college.  Terwijl de look en feel van al deze gescheiden colleges op één lijn werden gebracht. De uitdaging was het vinden van de best mogelijke oplossing, voor het verbinden van de toekomstige studenten en hun customer journey. Om zo de student te helpen in het besluitvormingsproces, door het verstrekken van de nodige informatie op het juiste moment.

Het concept

Total Active Media implementeerde een nieuwe oplossing, waarin studenten worden geholpen een juiste studierichting te kiezen. Beginnend met een duidelijke en open boodschap in het keuzefilter: ‘Ik wil iets met…’ Op deze manier worden toekomstige studenten denkbeeldig geleid door hun diverse keuzes. Ze krijgen een volledig beeld van wat de opties zijn en wat deze kunnen inhouden voor een toekomstige carrière.

Toegevoegde waarde

De keuze van de juiste studie heeft een grote invloed op de toekomst van de jonge studenten. Meestal zijn ze onzeker over hun keuzes. Dit is waarom de nieuwe oplossing van keuzemogelijkheid een uitkomst biedt, voor de communicatie met de potentiele studenten. De nieuwe online strategie en boodschap in keuzemogelijkheid, helpt in het besluitvormingsproces van de potentiele studenten. Waardoor er een weloverwogen keuze kan worden gemaakt.

Het resultaat

Een verlaagd aantal schoolverlaters en minder studie veranderingen. Dit is een geweldige prestatie voor ROC Midden Nederland. Die samen met het nieuwe ROC intranet (ontwikkeld door Total Active Media) een compleet beeld vormt voor de online aanwezigheid van de organisatie.

AWARD

De ROC Midden Nederland Campagne won in 2008 een 'Red Dot'-prijstoekenning voor de designquality.

 Ik wil iets met.

Keuzemenu site ROC Midden Nederland


Casebeschrijving

Contact: 
Neem contact met ons op om meer te weten te komen over ons werk voor ROC Midden Nederland 

Dennis Glijn

Strategy director
T +31 20 750 95 74
Tags
ROC