NN Investment Partners

NN Investment Partners

Visuele identiteit & branding

Achtergrond

De vermogensbeheerders van ING hebben sinds april 2015 hun krachten gebundeld in de beursgenoteerde onderneming NN Investment Partners, onderdeel van de NN Group. NN Investment Partners beheert in totaal 186 miljard euro aan activa voor institutionele en particuliere beleggers wereldwijd. Met 1.100+ werknemers is NN Investment Partners actief in 16 landen in Europa, het Midden-Oosten, Azië en de V.S.

Vraag aan Total

Via Koeweiden Postma, het huisstijlbureau van NN, kwam de vraag om de visuele stijl en branding te ontwikkelen voor NN Investment Partners. Primaire doelgroepen:  institutionele en particuliere beleggers wereldwijd. Trefwoorden voor de tone of voice & visual: solide, ervaren, betrouwbaar en partner. Ontwikkel een basisstijl die de propositie - solide en succesvolle investment partner - uitdraagt en vertaal dit door naar alle middelen en kanalen via welke NN Investment Partners wereldwijd acteert. Zorg hierbij dat NN Investment Partners als sub brand herkenbaar aansluit op het brand portfolio van NN.  

Aanpak & uitvoering

Total Identity ontwikkelde een basisstijl die NN Investment Partners positioneert als een global brand, met een hoogwaardige, solide uitstraling.  Het 'persoonlijke' oranje van NN speelt hierin samen met 'NN Dark Purple' als kleur waarmee corporate boodschappen en sales proposities kunnen worden geaccentueerd.  Paars straalt zowel warmte als vertrouwen uit, en sluit zo harmonieus aan op de upper level wereld van beleggers en vermogens- beheerders. Tezamen met de 'solide' NN Dagny font family en het op partnerschap inzoomende you & us fotografieconcept is Total Identity er in geslaagd de brand identity van NN te verrijken.   

Vervolgens werd Total Active Media ingeschakeld om de basisstijl door te vertalen naar alle brand touchpoints, waaronder 15 sites, presentaties, advertenties, fund factsheets, event-en promotiematerialen en social-mediakanalen. Zo tekenden Total Active Media & Total Identity samen niet alleen voor de complete, consistente branding, maar begeleidden ze ook het bijzonder complexe online implementatieproces.  
Alle bestaande en nieuwe richtlijnen moesten worden geïntegreerd en werden aangescherpt tijdens het proces, dat onder een uitdagende tijdsdruk stond. Creatieve co-regie was dus key om tot een consistent totaalresultaat te komen.

Meerwaarde

Er is een sterk consistent merk neergezet, waarvoor alles binnen de deadline klaarstond om te worden uitgerold in de 18 landen waar NN Investment Partners sinds april actief is. Dankzij die sterke basis kan het merk nu gericht worden uitgebouwd, te beginnen bij internal branding en storytelling-gedreven 'partner'-communicatie.  

Dit project werd uitgevoerd in samenwerking met Koeweiden Postma

Contact: 
Neem contact met ons op om meer te weten te komen over ons werk voor NN Investment Partners 

Paul Wolfs

Senior Designer
T +31 20 750 94 22