Total Zapposium 2015

Total Zapposium 2015

Fit for the Future in 24 klantsessies

Ruim 250 gasten
op het Total Zapposium 2015

De Total Identity Groep heeft de wind mee: nieuwe partners sluiten zich aan en met verschillende grote klanten zijn er dit jaar grote branding- en identity-gedreven opgaven uitgerold. Zo kozen onder andere Flora Holland, NNIP, C&A, NPO en Aeres voor Total's integrale perspectief op identity en branding. Aanleiding om een Total Zapposium te organiseren waarbij 24 klanten en netwerkpartners het podium kregen om de door hun ingeslagen toekomstbestendige koers over het voetlicht te brengen. 

DNB: geldverhalen delen met het grote publiek

Deze tweede editie van het Total Zapposium, 26 november jongstleden, trok ruim driehonderd relaties naar Total's IJburgse hoofdkantoor. Zij konden kiezen uit 24 sessies en 5 cornerstone-presentaties, waaronder demo's op het gebied van brainhacking (ism partner Waag Society), sound branding, smart fashion bodyscan en 3d-printing (ism partner 3D Hubs). Thema's als Redefining design, Transforming technology, Engaging people en Understanding customers kwamen aan bod in presentaties en interviews over effectieve geodatamarketing (klant: regionetwerk U10 / Utrecht10.nl), resultaatgericht engagement-campagnevoeren (klant: VNO-NCW ism diverse regionale Werkbedrijven), de strategische herpositionering en het vernieuwde global brand management van C&A, en 'prikkels voor betere cyber security' (klant: Fox-it, vlak voor het Zapposium voor 133 miljoen euro overgenomen).

De Nederlandsche Bank, al 200 jaar het financiële fundament onder Nederland, rolt momenteel samen met Total Identity een publiekspogramma uit dat informeel vertelt over complexe financiële kwesties. Robert Meulenbroek van DNB: "In het vernieuwde DNB Bezoekerscentrum op de Sarphatistraat gaan we nog meer publieksactiviteiten organiseren en op Facebook.com/geldvertelt delen we verhalen over geld, vanuit het gegeven dat geld ons verbindt. Dat levert nu al heel veel inspirerende verhalen en verbindingen op."  

Persgroep: pionier in branded content 

Bijzonder was ook de presentatie van Christel van den Hazel, directeur Advertising bij de Persgroep. In uitgeversland timmert de Persgroep aan de weg als pionier in branded content, steeds vaker in de vorm van aantrekkelijke long read-producties. Deze zijn nu nog relatief duur om te maken, maar dankzij het nieuwe publishing-platform dat Total Active Media heeft ontwikkeld, wordt de online advertentie een steeds interessanter - want inhoud gedreven - alternatief voor online adverteren en bannering. Van den Hazel: “Via content gevonden worden, is Het Nieuwe Zoeken. Bannering is een aflopende zaak."

De meeste Persgroep-adverteerders hebben nu nog nauwelijks ervaring met de productie van branded content, op de topadverteerders na. Desondanks wil Van den Hazel zo snel mogelijk naar de regionale en lokale markt uitbreiden. Veel van onze lezers bezoeken diverse keren per dag onze kanalen, van Volkskrant Facebook-page tot AD.nl via mobiel. Dat potentieel kunnen we nog veel beter benutten. Wat dat betreft is onze innovatieslag nog maar net begonnen.”

Total's Bob van der Lee en Hans P Brandt hebben besloten om het Zapposium voortaan jaarlijks te organiseren. Van der Lee: "Dit zapp-format werkt zo inspirerend en het animo onder klanten om mee te doen is zo hoog dat we dit willen verankeren in onze jaarkalender. Dus november 2016: Zapposium 03." Brandt: "Hopelijk doen dan ook de internationaal opererende klanten mee met wie we de voorbije weken samenwerkingscontracten hebben afgesloten." 

Contact: 
Wilt u meer weten over dit event en/of onze dienstverlening, neem dan contact met ons op: 

Hans P Brandt

Marketing strategist
+31 653 197 827

Bob van der Lee

Brand builder
+31 20 750 95 58