Sanquin geeft uit liefde

Sanquin heeft samen met Total Identity het magazine GUL, Geven Uit Liefde, ontworpen. Onbaatzuchtig geeft 2,5% van de Nederlandse bevolking ieder jaar bloed. Sanquin wil graag zijn bloeddonors bedanken voor hun gulle gift.

Total Identity ontwikkelde samen met Sanquin het concept, de redactieformule, de vormgeving en de onderscheidende fotografie. Aansluitend bij het thema van het magazine heeft Sanquin voor de fotografie van de portretten samenwerking gezocht met de fotografie-afdeling van de KABK. Op deze manier biedt Sanquin opkomend talent een podium. Na een pitch van meerdere studenten werd voor het beeldconcept van Steven van Koeverden gekozen.

GUL is een inspirerend blad vol verhalen en beelden over het donorschap en andere manieren om te geven. Met onder andere interviews, infographics en columns wordt bloeddonatie inzichtelijk gemaakt. Alain Rouvillions vertelt in zijn interview hoe bloedbanken worden opzet in rampgebieden. Verder schreef Franca Treur een bloedstollend verhaal en worden er ijzersterke recepten gepresenteerd.

Contact: 
Wilt u meer weten over dit project, neem dan contact met ons op 

Marco de Haan

Client director
+31 20 750 95 60