Ronald Fabbro versterkt Total Identity

Ronald Fabbro versterkt Total Identity

Nieuwe consultant in strategie team

Ronald Fabbro houdt zich als adviseur binnen Total Identity vooral bezig met vraagstukken op het gebied van identity, branding en internal branding gekoppeld aan organisatieontwikkeling. Fabbro verbindt zich als adviseur in werkelijke co-creatie aan klant-zijde om van hieruit toegevoegde waarde te leveren in de strategische, tactische en operationele uitdagingen van zijn klanten.

Fabbro heeft 8 jaar ervaring opgedaan bij adviesorganistie ConQuaestor. Eerst als consultant en interim manager op het gebied van organisatie- en procesverbetering. Vanaf 2011 was Fabbro verantwoordelijk voor de algehele marketing & communicatie binnen ConQuaestor. Vanuit die functie was hij lid van en spreker bij de Content Club en heeft hij ConQuaestor geholpen zich vanuit 'branded content' krachtig te profileren.

Fabbro is ervaren in het regisseren van marketing en communicatie activiteiten vanuit de klantzijde. Activiteiten die zowel ingezet gaan worden om een merk te laden als een netwerk op te bouwen en daadwerkelijk leads te genereren. Fabbro zorgt ervoor dat deze doelen bereikt worden door processen goed in te richten en synergie te bewerkstelligen tussen marketing & communicatie en  sales & business. ConQuaestor is een mooie casus, waarbij contentmarketing volgens deze werkwijze succesvol is ingezet.





Specialismen/expertise

Ronald Fabbro

Synergie marketing en sales

Marketing en communicatie activiteiten, zoals het organiseren van events zijn er volgens hem niet enkel om kennis te etaleren. Deze activiteiten kunnen uitstekend ingezet worden om zowel het merken te laden als het netwerken te vergroten en leads te genereren. Een soepele samenwerking met de business en sales is cruciaal om de gewenste doelen te bereiken. Om van grote toegevoegde waarde te zijn voor de business moet de afdeling marketing en communicatie fysiek en ‘mentaal’ dichter naar de business en de salesorganisatie toebewegen. Volgens Fabbro zijn sterke communicatieve vaardigheden en een goede presentatie noodzakelijk om dit te bereiken.

Vergroten executiekracht

Fabbro heeft ervaren dat goed ingerichte processen cruciaal zijn voor de moderne marketing- en communicatie afdeling. Een goede strategie en positionering zorgen voor een verbeterde executie in de uitvoeringsfase. In deze fase draait het niet meer om papierwerk, maar om concrete acties en borging in de organisatie. Het doorvertalen van strategie naar de operationele activiteiten zorgt ervoor dat de juiste doelen behaald worden. De processen en systemen moeten efficiënt zijn en volledig in lijn met de strategie en kernwaarden. Dit geeft de marketing en communicatie afdeling de mogelijkheid om zeer effectief te zijn vanuit een ‘business perspective’. Door dit te doen is de marketing en communicatie afdeling tevens  goed in staat om middelen te genereren en deze zeer gericht in te zetten.

Contentmarketing

Naar zijn mening is contentmarketing veelal een uitstekend instrument voor organisaties om zich te positioneren, netwerken te vergroten en leads te genereren. Contentmarketing is dan ook veel meer dan het schrijven van artikelen. Het begint met een goede contentstrategie, die gedragen wordt door de gehele organisatie en gerelateerd is aan de belangrijkste proposities. Doelgroep en boodschap hebben een enorme impact op de keuze van activiteiten, kanalen en middelen. De marketing en communicatie heeft een belangrijke rol als het om contentmarketing gaat, maar zal volgens Fabbro heel nadrukkelijk moeten samenwerken met de afdelingen, waarvan de content afkomstig is. Het vinden van de verborgen juwelen in de organisatie geeft daarbij erg veel energie. ConQuaestor is een mooie casus, waarbij contentmarketing volgens deze werkwijze succesvol is ingezet.

Contact: 
Wilt u meer weten over onze dienstverlening, neem dan contact met ons op: 

Bob van der Lee

Brand builder
+31 20 750 95 58