Mark Oudshoorn

Mark Oudshoorn

IDvision is onderdeel van Total Identity: CEO/founder

Gedurende het afronden van de opleiding Multimedia ICT aan het Grafisch Lyceum in Rotterdam blijkt er een ware ondernemer in Mark te schuilen. In plaats van het reguliere traject van een afstudeeropdracht bij een gevestigd bedrijf, richt hij in 2006 met twee klasgenoten zijn eigen bedrijf op: Web-up. Als ZZP’er doet hij zijn afstudeeropdracht uit naam van zijn bedrijf binnen de organisatie waar hij daarvoor stage liep. Dankzij mooie opdrachten voor directe klanten rondt hij die opdracht eigenlijk nooit af, maar slaagt toch; hij maakt winst en krijgt een 8. 

Het markeert het begin van een ondernemende carrière. Hij neemt afscheid van zijn twee compagnons en neemt de naam Webbler aan. Hij vestigt zijn kantoor binnen een reclamebureau en leert daar hoe hij zijn technische visie binnen design moet toepassen. Dat resulteert in de ontwikkeling van een waardevolle bekwaamheid, namelijk het combineren van techniek met design. In 2010 komt hij zijn oud-compagnon tegen – een designer – die op dat moment het bedrijf IDvision heeft en Mark inschakelt voor een opdracht. Ze gaan samenwerken en laten het bedrijf groeien. Eind 2015 eindigt de samenwerking en gaat Mark verder met IDvision.

Met het vetrek van Mark zijn compagnon is de hoofd-designer weg en is het zaak voor Mark om de technische club draaiende te houden. Hij richt zich op de branding van IDvision en komt in november in aanraking met Total Identity. Er is een match. Design en techniek komen weer bij elkaar en vanaf 1 januari 2017 is IDvision geland in het pand van Total Identity in Den Haag waar samen gewerkt wordt aan mooie projecten!

Specialismen/expertise

Web Development

De kennis en ervaring van Mark in de velden van design en techniek hebben zich gebundeld tot een kunde die niet veel technisch geschoolde webdevelopers hebben. Hij weet als geen ander hoe je ontwerp en techniek dusdanig op elkaar aan kunt sluiten dat het elkaar aanvult en versterkt.

User interface design
& user experience design

De beleving van een technische applicatie bepaalt voor een groot deel hoe de klant over je product denkt. De eerste indruk telt. Een app die bij het gebruik niet goed functioneert, zal geen lang leven beschoren zijn. Veel bedrijven lopen op zulke slechte ervaringen ook stuk. Met hulp van Mark is dat snel opgelost. Hij zorgt dat de user interface design en user experience design perfect aansluiten op het verwachtingspatroon van de gebruiker. 

Concept Development

De klant heeft een idee, maar weet niet hoe dat in de praktijk uitgevoerd dient te worden. Laat Mark nu een expert op dat gebied zijn. Hij zorgt ervoor dat een idee zich ontwikkelt tot een concept. Het gaat in dit geval niet alleen om de uitwerking van het idee, maar ook om ingewikkelde vertaalslag van de klant richting de programmeurs en andersom.


IDvision | Creative Media

Sinds kort is IDvision onderdeel van  Total Identity. Daarmee heeft Total Identity de kennis en kunde tot haar beschikking om in huis de digitale presentatie van het brandingproces tot in de puntjes te verzorgen.

IDvision begon in 2011 aan een groeispurt. Binnen enkele jaren had het bedrijf meerdere mensen in dienst en richtte het zich op web development en corporate identity. Zes jaar later is het bedrijf uitgegroeid tot een grote speler op het gebied van creatieve technische weboplossingen met een scherp oog voor branding. Zo creëerde IDvision voor klanten als AEGON, Figlo en Organisatie voor Erkende verhuizers een nieuw digitaal concept dat past bij de identiteit van de klant.

Het gaat bij IDvision om het optimaliseren van digitale bedrijfsprocessen. Techniek helpt bijvoorbeeld bij het stimuleren van interne samenwerking en het verbeteren van de klantervaring. IDvision gaat dus verder dan vormgeving, het tilt web development naar een hoger niveau.

Contact: 
Wilt u kennis maken met Mark, neem dan gewoon contact met Mark op: 

Mark Oudshoorn

Lead web developer
T +31 6 24 22 02 26