Merkkompas

Merkkompas

Met het merkkompas van Total Identity krijgt uw merkbeleid richting en wordt uw positionerende opgaaf voor alle medewerkers communicatief gemaakt. Hierbij leveren we een totaal product wat ontstaan is uit kortstondige, energieke interventies met de top van uw organisatie. Het traject dient de volgende doelen:

  1. het geeft richting aan uw merkbeleid;

  2. het is een consensus-builder,

  3. het matcht uw innovatieagenda met uw merkdoelstellingen;

  4. het is een systematische blueprint en dient als toetssteen op consistentie;

  5. het geeft daarmee richting aan uw organisatie.

Zorgvuldig, afgewogen structuur

Het brand compass canvas bestaat uit drie boxen die ieder een ander domein vertegenwoordigen.

De eerste box bestaat uit de missie, visie, ambitie en zegt wat over de identiteit van uw bedrijf.

De tweede box bestaat uit symboliek, kernwaarden, merkpersoonlijkheid en pay-off van uw bedrijf en kent een verloop van interne- naar externe focus. Deze elementen hebben betrekking op de branding van uw bedrijf.

De derde en laatste box vertegenwoordigd uw propositie. Dit deel gaat in op de bewijsvoering van uw commerciële claim. De instrumentele- en emotionele voordelen (USP, reasons to buy) worden hierin vormgegeven en benoemd. Aan de zijkanten van het model vindt u enerzijds de randvoorwaarden en anderzijds de doelgroep.

Verscherp uw marketing

Het merkkompas dient als een continue kwaliteitsmonitor waarbij u uw marketing verscherpt en activiteiten kan toetsen. Het is dus naast een blauwdruk ook een vertrekpunt.

Publicaties

Klik op de afbeelding om de publicatie te lezen.

Brand compass canvas

Contact: 
Wilt u meer weten over deze workshop, neem dan contact met ons op:  

Hans Brandt

Marketing strategist
T +31 20 750 95 65