Merkarchetypen

Brand prototyping en archetypes, het thema van dit nummer, in een aantal publicaties over hoe corporate merken over zichzelf communiceren.



Case
Floriade speelt vijf rollen in eigen theater

Zijn archetypes bruikbaar voor het positioneren van een evenement dat slechts om de tien jaar plaatsvindt? Floriade en Total Identity vinden van wel.



Advies
Communiceren via archetypen 

Wat zijn archetypen en hoe werken ze in de communicatie van een organisatie? Waar dieptepsychologie en marketing elkaar ontmoeten.



Advies
Brand prototyping: het voorbeeld van ikea

Ikea heeft zich het profiel van de allemansvriend aangemeten en baseert er consequent zijn communicatie en gedrag op. De voordelen zijn legio.



Product
Archetype-indicator 

Gramma en Total Identity ontwikkelden een instrument waarmee organisaties in de praktijk aan de slag kunnen gaan met archetypes.



Case
ConQuaestor maakt de held in eenieder wakker 

Total Identity begeleidde ConQuaestor om, middels het archetype van de held, zijn eigen plaats te veroveren tussen vier concurrenten die al jaren de markt bezetten.



Standpunt
De risico’s van rebranding 

Met een archetype als hoeksteen van je communicatie kun je een band ontwikkelen met de consument. Als je dan aan een rebranding denkt, moet je wel voorzichtig te werk gaan.


Abonneer Facetten bij info@totalidentity.nl.
Lees ook de andere uitgaven.

De uitgaven zijn ook te lezen op ISSUU.

merk archetypen brand archetypes

Contact: 
wilt u meer weten over merk archetypen, neem dan contact op met: 

Hans P Brandt

Marketing strategist
+31 653 197 827