Here we are

Here we are

Het verschil als kracht: eventsmarketing en cultuur

Essay van Ellen Bettonville
en Stijn van Diemen

Het delen van ervaringen en uitgangspunten over de grenzen van culturen heen kan, mits bewust gestuurd, leiden tot vernieuwende inzichten en hechte samenwerkingen. In het essay Here we are. Over de kracht van het verschil, beschrijven Ellen Bettonville en Stijn van Diemen van Total Identity op basis van een theoretische onderbouwing hoe cultuurverschillen kunnen worden gehanteerd tijdens events. De strategisch-theoretische invalshoek wordt doorlopend gecomplementeerd met cases uit de praktijk van Bettonville, die fungeren als bewijsplaats van de gevonden inzichten.

De basisgedachte achter het essay luidt, dat het confronteren van mensen uit verschillende culturen (of het nu nationale, geografische, groeps- of bedrijfsculturen zijn) tijdens events kan leiden tot een versnelling en verrijking van de samenwerking en de resultaten daarvan. Fundamenteel daarbij is, dat het samenbrengen van verschillende cultuurdragers wordt gericht op het bereiken van een gezamenlijk resultaat tijdens de ontmoeting zelf. Het essay beschrijft een aantal handvatten en passende event-set-ups voor alle mogelijke verschillen in cultuur, en combineert zo het strategisch inzicht aan de rijke ervaring van Bettonville.

Ellen Bettonville is met haar team de afgelopen 25 jaar verantwoordelijk geweest voor meer dan 1500 (internationale) events. Sinds 2015 is zij als associate partner betrokken bij Total Identity. Stijn van Diemen is strategy director van Total Identity en was verantwoordelijk voor concept en organisatie van een groot aantal conferenties en congressen in het maatschappelijk domein.

Contact: 
Wilt u meer weten over dit project, neem dan contact met ons op 

Stijn van Diemen

Creative strategist
+31 (0)6 420 88 782