Gedeelde identiteit

Gedeelde identiteit

Persoonlijkheid en communicatie bij fusies en overnames

Essay van Sander Bolt en Barbara Brian

Het aantal fusies en overnames neemt zienderogen toe. Meer en meer ook wordt in de media aandacht geschonken aan dit specifieke aspect van de zakelijke markt. Terwijl het leek dat na het topjaar 2000 de economie voorlopig was ingezakt, is er weer een ware fusie- en overnamekoorts te constateren. Voorbeelden te over: Amev, Stad Rotterdam en Woudsend worden Fortis ASR, KLM en AirFrance gaan samen, Getronics en PinkRoccade eveneens, KPN neemt Telfort over en ABN AMRO bespeelt de Italiaanse markt door de overname van Antonveneta.

De hoogte van de koorts mag duidelijk zijn. Met deze publicatie analyseert Total Identity enerzijds de geconstateerde beweging. Anderzijds laat het zien welke rol Total Identity kan spelen voor organisaties die op welke wijze dan ook met een fusie of overname te maken krijgen.

Contact: 
Wilt u meer weten over 'Gedeelde identiteit', neem dan contact met ons op: 

Stijn van Diemen

Creative strategist
+31 (0)6 420 88 782

Bob van der Lee

Brand builder
+31 20 750 95 58