Content Marketing

Content Marketing

Vanuit engagement werken aan de dialoog

Wie ons kent, weet dat Total Identity zich sinds jaar en dag bezighoudt met het 'waarom' en 'wie we zijn' van organisaties. Tegelijkertijd helpen we een groeiend aantal opdrachtgevers bij hun content marketing-ambities. De Total-definitie van content marketing: vanuit engagement werken aan de dialoog met uw doelgroepen en stakeholders. Het verwezenlijken van uw doelen en targets staat of valt bij een onderscheidend verhaal. Begin daarom met het verbinden op gedeelde en relevante thema's - thema's waar u in gelooft, die passen bij uw kernwaarden en corporate story. Mensen willen human brands: meer verhaal, minder reclame. Stel niet de vraag welke boodschap moet mijn merk overbrengen, maar welk verhaal heeft mijn merk te bieden dat mensen raakt en engageert. Draag uw verhaal uit in owned media, zoals website, magazine, game, app, Facebook. Ondersteun dat voor een fractie van de reguliere reclamekosten op paid media (zoekmachines, gerichte commercials enzovoort) en realiseer exposure door earned media, zoals social media en artikelen in reguliere pers. Ergo: beweeg van push naar pull.

Total Content MarketingProgram

Met een waardevolle en relevante content mix versterkt u zowel de merkloyaliteit als de merkbeleving bij uw doelgroepen en stakeholders. Zodanig dat uw gerichte investering aantoonbaar ROI oplevert. Een programmatische aanpak is hierbij cruciaal. In het Total Content Marketing Program onderscheiden we 3 stappen:

  1. Stategisch. Content marketing strategie.
  2. Tactisch. Content inzet & middelen.
  3. Operationeel. Content activatie & management.

Total Content Marketing Flywheel

Succesvolle content marketing komt voort uit een goed ingericht continu proces. Het begint bij het vermogen om de juiste, haalbare doelstellingen te formuleren en het eindigt bij het meten ervan. Zo kunt u uw doelstellingen bijstellen en hier budget reserveren.

Uw doelstellingen, onze producten

Content Marketing Strategy
Open deur: een content marketing strategie komt voort uit de marketing strategie. Toch hebben veel organisaties hun marketing strategie onvoldoende op orde. Als dat bij u ook het geval is, dan formuleren we samen heldere doelstellingen. Om deze vervolgens door te vertalen naar een content marketing strategie met een concrete ambitie en de juiste targets.

Content Marketing Matrix
Analyse van uw middelen & media, geplot op basis van doelgroepen en doelstellingen. De Matrix is het vertrekpunt voor het content plan.

Content Plan
Concept en context van middelen. Dit plan beschrijft wanneer u welke dialoog aangaat met welke doelgroepen en stakeholders via welke kanalen en media (media mix). De matrix is het vertrekpunt.

Storytelling
Storytelling betreft het 'gescript' vertellen van uw verhaal. Geen losse flodders, maar dialooggedreven uitingen die samen uw verhaal uitdragen en hier de juiste mensen op verbinden. Rode draad: engagement, vanuit gedeelde trends en thema's. Van video's tot blogs, van e-zine tot longread, en van interviews tot whitepapers: wij hebben de juiste professionals in huis met oog voor vertelperspectief en de narratieve elementen die in uw merk of organisatie schuilen.

Content & Conversation Management
Redactieteam en -proces opzetten (operationele implementatie) incluis een conversation manager oplijnen voor het starten en continu aanjagen van de conversatie. De redactiekalender (ook wel contentkalender genoemd) is leidend.

Activation
Het content plan ten uitvoer brengen, incluis campagnes en acties, te beginnen bij het intern activeren van de juiste medewerkers. Een triggerend symbolisch start-event is zeer aan te bevelen. Operationeel is alles klaar voor de start. Nu gaat het erom dat iedereen meedoet: van interne ambassadeurs tot influencers in uw speelveld.

Measurement
Meten en indien nodig tussentijds bijsturen is cruciaal voor succes. Wij helpen bij het digitaal verzamelen en meten van kpi's, via bijvoorbeeld Google Analytics, Leadboxer, CRM, media monitors, marketing automation systems en/of brand asset management hubs. De kpi’s worden in verschillende dashboards gecommuniceerd om de juiste aansluiting te behouden met de verantwoordelijke mensen aan uw kant. Door de informatiebehoefte te structureren en te verrijken is het mogelijk om niet alleen op de output, maar ook op de effectiviteit van de output te sturen.

Contact: 
Neem contact met ons op om meer te weten te komen over ons werk voor Content Marketing  

Renaat van Cauwenberge

Brand builder, Antwerpen
M +32 476 840 517