Conquaestor.nl

De klantvraag

ConQuaestor wilde een online opvolger voor haar papieren relatiemagazine f.inc. Deze consultancy organisatie richt zich op de top 200 van het bedrijfsleven en overheid onder het motto ‘mastering finance’. ConQuaestor wil met de online f.inc de beweging maken naar opinieleider in haar sector. Sec was de vraag: laat het papier helemaal los en kom met een innovatief digitaal alternatief. Let wel: met behoud van herkenbaarheid. 

De uitdaging

TAM vertaalde de vraag door naar een klantgerichter uitdaging: waarom niet vanuit kennisdelen en co-creatie streven naar een ‘tool’ voor effectieve online klantenbinding? Een kennislabel op basis waarvan ConQuaestor veel vaker en intenser (persoonlijker) contactmomenten kan creëren met haar klanten.

Het concept

Een digitaal kennisplatform, gekoppeld aan een redactioneel proces dat voorziet in co-creatie tussen ConQuaestor en haar klanten. Binnen elk werkterrein van ConQuaestor zijn adviseurs uitgenodigd die als ambassadeur cq co-redacteur de online conversatie aangaan met klanten. Op hun beurt worden klanten uitgenodigd om ook hun kennis te delen – opdat gedeeld opinieleiderschap ontstaat en – praktischer – voer voor nieuwe businessmodellen.

De meerwaarde

ConQuaestor kan met financeincorporated.nl de redactie dichter bij de organisatie brengen, waarbij idealiter iedereen co-redacteur is. Resultaat: veel effectievere kennisdeling binnen de lerende organisatie die ConQuaestor wil zijn. Bovendien is er een flinke kostenbesparing gerealiseerd, mede vanwege het wegvallen van de kostbare papieren magazineproductie.  De klantwaardering is met de digitale versie gestegen.

De uitwerking

Terwijl de papieren uitgave werd verspreid onder 9.000 relaties, is het kennisplatform nu toegankelijk voor iedereen. De toegevoegde waarde is dat nu meer mediavormen kunnen worden ingezet, en dat ConQuaestor actueler en interactiever kan zijn. De volgende stap is om de digitale f.inc met de andere ConQuaestor-kennislabels, zoals ConQuaestor.tv en de Conquaestor Masterclasses, te verbinden.  Niet in de laatste plaats wordt momenteel een social media programma aan financeincorporated.nl gekoppeld, zodat er een continue online conversatie kan ontstaan.

UX vanuit drie-eenheid: design, techniek, communicatie

Bij ons streven naar ultieme user experiences geloven we in de kracht van het verbinden van design, communicatie en techniek. Hoe intelligenter, communicatiever en creatiever hoe sterker de drie-eenheid.  

Communicatie: financeincorpated.nl is redactievoering 2.0, waarbij ‘binnen’ en ‘buiten’ elkaar inhoudelijk versterken, en waarbij iedere medewerker en klant co-redacteur kan zijn.

Techniek: de (user generated) interne en externe informatiestromen komen logisch samen op één platform. De eigen content, sociale media en relevante RSS-feeds krijgen zo duiding binnen de ConQuaestor-context.

Design: de look&feel is zeer herkenbaar en onderstreept ConQuaestors gewenste uitstraling als opinieleider, terwijl het grid een vanzelfsprekende eenheid vormt tussen interne en externe content. 

User experience: één vertrekpunt waar CQ-relaties snel relevante, actuele en gepersonaliseerde informatie kunnen vergaren. Via de rubriekopties kan de lezer het aanbod selecteren met betrekking tot zijn/haar eigen interessegebied. 

Manon Ouwerkerk, Senior Marketing Communicatie ConQuaestor:

“Het mooie is: het is helemaal niet erg om de kennis die we hebben op deze wijze vrij te geven. Onze toegevoegde waarde is namelijk dat we – als geen ander – in staat zijn om die kennis te implementeren bij onze klanten. We geven dus kennis vrij zonder het kwijt te raken.”

 

Contact: 
Meer weten over kennisplatforms en content marketing?  

Martijn Arts

Creatief strateeg
T +31 20 750 9425