BrabantKennis

Klantvraag

BrabantKennis is hét platform waar strategische kennis en informatie van en over Noord-Brabant wordt verzameld, ontwikkeld en gedeeld. BrabantKennis vroeg ons om een huisstijl te ontwikkelen en in het verlengde hiervan een set middelen, waaronder een online platform, trendrapporten, een dynamische kennis-cloud (Kijk op Brabant), de complete omlijsting van het lanceringsevent (Trenddag) en een integraal communicatieplan.

Uitdaging

BrabantKennis biedt een lerende experimenteeromgeving. Dit diende het uitgangspunt te worden van Brabantkennis.nl, waarbij kennis delen en partijen verbinden centraal staan. Uitdaging was om dit door te vertalen naar een goede gebruikerservaring, een praktisch hanteerbare werkwijze voor het BrabantKennis-team, en naar een look & feel die kennisautoriteit uitstraalt en uitnodigt tot delen. Geen beleid-gedreven site dus, maar een activatieplatform voor ondernemers, kennisprofessionals en burgers.  

Concept

The network is the message – BrabantKennis.nl verbindt partijen op relevante Brabantse thema’s en doet verslag van hun ideeën en initiatieven.  Zo ontstaat een community-gevoel met BrabantKennis als spin in het web.

Uitvoering

Op basis van de huisstijl hebben we in WordPress een platform op maat ontwikkeld, dat de dynamiek uitstraalt van een activatieplatform, maar tegelijkertijd een organisch online dossier vormt.

Joks Janssen, directeur BrabantKennis:  

“Onze missie is partijen verleiden tot nieuwe initiatieven. Dat begint al online, op onze nieuwe site. We zijn er zeer blij mee, omdat het gebodene BrabantKennis meteen goed neerzet als aanjager. En tegelijkertijd is de site laagdrempelig. Uitgangspunt was dat bezoekers regelmatig terugkomen om kennis te halen en te brengen. Dat uitnodigende zit er op alle fronten in, dus het verleiden kan nu echt gaan beginnen.”

 

 

280.000 unieke bezoekers in eerste 6 maanden

Dit project werd uitgevoerd in samenwerking met Total Identity