Bernard van Leer Foundation

Bernard van Leer Foundation

Een sterke start voor ieder kind

Achtergrond
De Bernard van Leer Foundation is een internationale stichting die middelen en kennis ter beschikking stelt ter verbetering van de ontwikkeling en rechten van het jonge kind. Het fonds werd in 1949 opgericht door wijlen Bernard van Leer, een Nederlandse industrieel en filantroop. Anno 2017 is de Foundation actief in 50 landen, samen met lokale partners en country representatives.

Vraag aan Total Active Media
Help ons met onze herpositionering van 'Grant Maker' naar 'Partner for creating impact at scale'. Schrijf mee aan onze communicatie- en contentstrategie en ontwikkel op basis hiervan onze nieuwe corporate website. Doelgroepen: Government Policy Makers, Business Leaders, International Society Driven Organizations and Large Funders.

Drie thema’s
Middels drie thema’s wil de Foundation de rol van ‘knowledge broker’ vervullen. Het eerste thema ‘Parents+’ waarbij diensten voor een gezonde ontwikkeling van kinderen wordt gebundeld, het tweede thema ‘Urban95’ voor steden waar kinderen zich beter ontwikkelen en het derde thema ‘Building blocks for scale’ dat gaat over méér draagvlak en deskundigheid voor gezonde kindontwikkeling - op grote schaal.
De drie thema’s die de Bernard van Leer Foundation hanteert zijn direct zichtbaar op de nieuwe website en dienen als kapstok voor veel informatie.

Aanpak & Uitvoering
Ons voorstel: maak jullie thema’s leidend voor alle communicatie, in combinatie met praktijkcases als bewijsvoering.
Total Active Media heeft samen met een team van de Foundation de nieuwe corporate website gerealiseerd, waarin de cases van de Foundation voorop staan. Dat is voor de Foundation dé manier om de resultaatgedreven ambitie en kindgedreven visie uit te dragen. De twee primaire stakeholders, en dus doelgroepen, namelijk de overheid en zakelijk leiders (de ‘key decision makers’) en gerelateerde beleidsbepalers, kunnen hierdoor het belang van investeren in de jonge jaren van een kind inzien om vervolgens met de Foundation een relatie aan te gaan.

Elke case gaat vergezeld van een content package: resources (reports & publications), externe links, related cases, blogs en de desbetreffende Country Representative.

De meertalige opzet (Nederlands, Engels, Spaans, Portugees en Turks) zorgt ervoor dat de Foundation in elk land de website van de gewenste leidende taal kan voorzien. Er wordt gesproken over een Hebreeuwse en Arabische variant, waarbij de site dan ook gespiegeld getoond wordt.

De site is volledig responsive en bevat een uitgebreide zoekfunctie met filters. Daarnaast is er rekening gehouden met veel verschillende typen content en is er een handgemaakte wereldkaart beschikbaar waarin de Foundation content kan onderverdelen per land waarin zij actief is. Ook maakt de site gebruik van responsive pictogrammen.

Credits
Opdrachtgever: Leontien Peeters & Melissa van Well
Account: Martijn Arts
Design: Fons Hofhuis
Developers: Ruud Burger, Jeroen Rinkel & Vincent Kranendonk
Interaction Designer: Fons Hofhuis & Ruud Burger
Communicatie & Content Strategie: Renson van Tilborg
Project Management: Martin Scholtz

Contact: 
Neem contact met ons op om meer te weten te komen over ons werk voor Bernard van Leer Foundation 

Martijn Arts

Creatief strateeg
T +31 20 750 9425

Fons Hofhuis

Designer
T +31 20 750 9413